Alopecia areata

2018/07/28. - írta: GTV1986

Sosem voltam igazán beteges. A kötelező iskolaundoron kívül, ami a középiskolás éveimet végigkísérte, nem nagyon voltam beteg. Évente egy megfázás, és letudtam a dolgot. Aztán jött ez, amikor nagyon nem kellett volna (nyilván).

Képtalálat a következőre: „alopecia areata”

Alopecia areata, azaz foltos hajhullás, ami a semmiből jön, és irtózatosan nehéz megszabadulni tőle. Van ugyebár a klasszik androgén férfi hajhullás, vagy kopaszodás, amit nem könnyű feldolgozni, de valamennyivel elfogadhatóbb. Mert hát abba a korba érsz, kihullik, ez van. Ha megfeszülsz se nagyon tudsz ellene tenni. A foltos hajhullás esetében azonban a veszteség nem végleges, azaz vissza fog nőni. Egyszer, majd, ha úgy állnak a csillagok, vagy a szervezeted nem bal lábbal kel fel. Ráadásul, ez érinthet fiatalt, öreget, férfit, nőt egyaránt. 

Szokás manapság mindenre rámondani, hogy pszichoszomatikus, azaz a valami lelkileg nincs rendben veled, és az mutatkozik meg betegség formájában. Nem igazán van ez alátámasztva, de abban azt gondolom egyetértünk, hogy minden gyógyuláshoz elengedhetetlen a lelki nyugalom és az optimista hozzáállás.

20171216_212814510_ios.jpg

A kezdet 2017. decemberben

Nekem valamikor tavaly szeptemberben indult, amikor kezdődő depressziós lettem. Megjelent a szakállamban egy 5 forintos méretű kerek folt, ahol nem nőtt többet szőr. Nem igazán zavart, mivel rendszeresen borotválkozom, csak fura volt. Eltelt néhány hónap és a folt egy kicsivel nagyobb lett. December elején azonban jött egy új folt a hajamban, a forgómtól nem messze. Kezdetben kicsi volt, de azért ez már aggasztott.

Először kipróbáltam a gyógynövény kapszulákat, meg felső polcos samponok, balzsamok, mindenféle aloe verás rettenet, egyik sem ér semmit. Idén januárban rohamtempóban kezdett hullani a hajam a foltok környékén. Két hét alatt simán egy centivel is nőtt az átmérő. Beletúrtam a hajamba és a kezemben maradt egy marék szaru és ezek rettentő kétségbeejtő pillanatok. Nincs mese, irány az orvos.

20180511_091533974_ios.png

A negatív rekord 2018. májusában

Először háziorvos. Keressünk gócot! – mondta. Jött egy rakás vizsgálat, vér/vizelet of course, aztán fogorvos, teljes ultrahang, koponya CT, bőrgyógyász, röntgen. Minden negatív „szerencsére”. Ennek örülni kéne, de attól még ott volt bennem, hogy nem jutottunk közelebb a megoldáshoz. Nincs egy elcseszett szerv, amire rá lehetne fogni egyértelműen, hogy na, ez miatt van. Kaptam kenőcsöket, mondanom sem kell, hogy nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket. Elvégeztem egy csomó tesztet saját szakállamra is, olyan betegségekre, amiknek bármilyen melléktünete is lehet a foltos hajhullás. Még szifiliszre is teszteltem magam, szerencsére ezek is mind negatív eredménnyel zárultak.

Végső kétségbeesésemben felhívtam egy immunológust, Budapesten, maszeknál. Ekkora már a szakállamban és a hajamban levő foltok tenyérnyi méretűre híztak, illetve megjelent 4 új folt is. Kettő a tarkómon, 1 a jobb fülem felett, és 1 a szakállamban más területen. Főleg a két tarkómon levő tudott még fénysebességgel hullani. Vártam a találkozót a dokival, mint a messiást.

A vizsgálat nem tartott túl sokáig. Átnézte a laboreredményeket, illetve szemrevételezte a foltokat, és immunszupresszánst írt fel szteroiddal, hogy szedjem, és egy hónap múlva jelentkezzek. Autoimmun – mondta ki a tutit. Voltak azért kétségeim, de hittem neki, hinni akartam. Elkezdtem szedni a felírt immunszupresszáns gyógyszereket, és a kezdeti időkben nem történt semmi. Két hétig még mint ha jobban hullott volna. Majd a két hét elteltével megjelentek az első hajszálak. Rég nem örültem ennyire. Végre megfékeztük ezt a borzasztó betegséget. A siker hatására igyekeztem nem elfelejteni bevenni minden nap a szükséges gyógyszer adagot.

20180728_052527634_ios.png

3 hónap kezelés után (2018. augusztus eleje)

Az önbizalmam kezdett ismét helyrejönni. Ráadásul a gyógyszerek hatására más - évek óta gyötrő - betegségeim is megszűntek. Azóta eltűnt az ekcémám, olyan foltok is, amik évek óta makacsul kitartottak. Nem vagyok allergiás, még a parlagfűre sem. Pedig mióta az eszemet tudom, a július és az augusztus halál volt nekem, kettesével szedtem az antihisztamint. A képeken látszik, hogy látványos a javulás, most már talán rendben leszek. Már nem érzem a boltban, hogy mindenki engem bámulna, és nem kell kényszerből sapkát hordanom. 

Nem állítom, hogy mindenki rohanjon immunológushoz a foltos hajhullásával, de rajtam segített. Illetve fontos, hogy az energiavámpírokat bannoljuk ki az életünkből. Állítom, hogy ez nagyban hozzájárult a gyógyuláshoz. Peace, love and happiness. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ferceltalmok.blog.hu/api/trackback/id/tr3514146547

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása