A 10 legsuttyóbb biciklis

2019/04/12. - írta: GTV1986

Itt a tavasz, a szabadban karikázni pedig mindig jó. Ennek alkalmából összeszedtem nektek a 10 legsuttyóbb biciklis fajtát. Azt előre mondanám, hogy aki biciklire ül, az mind tartozik az egyik csoportba, legalább egy kicsit. Kiegészítő lehetőségeket természetesen várunk kommentben vagy facebookon!

 

I. Az amatőr

Kezdjük mindjárt azokkal, akik hosszú évek, évtizedek után most veszik elő a biciklit. A kihagyott évek nem múlnak el nyomtalanul, felülve a leporolt bringára mindjárt S alakban kóvályog a járdán, a gyalogosok legnagyobb örömére. A kreszről csak nagyjából van fogalma, a váltó minden váltásnál kellemes daráló hanggal hívja fel a figyelmet az elmaradt karbantartásokra. A hátsó fék nem fog, az első meg csak egy kicsit. A kezdeti "sikerek" után kell is egy minimum 20 kilométeres biciklitúra, ahol a második km után egy nem várt defekt jelzi a 20 éves gumiabroncs határait. A bosszankodva hazatolás után a bicikli visszakerül a lomtárba, kellő kummogás után.

II. A színes ruhás országútis

Ki ne találkozott volna már velük egy kellemes szombat délutáni tekerés alatt? Megismerhető szép, színes, feszülős ruhájáról, UV szűrős tükröződős szemüvegéről, és az égbe emelt seggel tekerésről. A sztráda királyai ők, akik hetvennel húznak el mindenki mellett a bicikliúton, lehetőleg 3 centire, a nagyobb hatás kedvéért. Hirtelen jön, mint az áramütés, és már suhan is tova. Sebességük miatt nem hallod a kummogást, hogy éppen melyik tetűlassú ámátőr szüljön sünt. 

III. Az edukáló

Jellemzően városban fordul elő. Ő az, aki délben is felveszi a sárga kukásmellényt. Valószínűsíthetően cél nélkül, fel-alá mászkál a bicikliutakon, hogy az oda tévedő gyalogosok mellett megállva, jelentőségteljesen a szemükbe nézzen, és annyit mondjon: "Ez kerékpárút." Aki már igazán profi, az ezzel a mondattal úgy hat a gyalogos tudatalattijára, hogy az egyből megkorbácsolja magát a járda melletti füvön. A kiégett, túl régóta a "szakmában" levő fajtát onnan ismered meg, hogy egy légkürtöt erősít a kormányra, megspórolva ezzel a tartalmas beszélgetéseket. Ha megverik ezért, értetlenül néz.

IV. A minden szabályt megszegő

Ők jellemzően autóból ülnek át a biciklire. Kicsit hasonlítanak az amatőrökre, de velük szemben a szabályszegők már tapasztaltabb kerékbárosok. A műfaj BMW-sei ők, hiszen az a felfogás, hogy minden szituációban nekik van igazuk. A zebrán körülnézés nélkül áttekerés, sétálóutcában tekerés (közben középhangos anyázás), autósok kocsijára ráütés. A legtenyérbemászóbb fajta, aki szerint mindenki hülye, és sosem magyarázod meg neki, hogy valamit ő csinál rosszul.

 

V. A parasztbájkos

A vidéki tájkép meghatározó szimbóluma. Nincs falu, vagy városi putri, ahol ne lenne legalább egy ilyen. Jellemzően negyvenes pulzussal, mámoros hangulatban, magában beszélve karikázik a hatvan éves, üszkös romján. Kamikaze jellege miatt inkább mindenki elsőbbséget ad neki. A hátsó csomagtartón mindig van szajré, hol egy rakomány tűzifa, hol egy keresztbe felrakott keverőtárcsás mosógép. Vakmerőbbek ezt még megspékelik a kormány egyik szárára felrakott, szőlővel megszedett diszperzites vödörrel, majd bárgyú mosollyal balanszíroznak el a semmibe.

 

VI. A városi montis

Terepgumi, fullos teló elől-hátul, meg tárcsafék. Mind elengedhetetlen kelléke egy terepet sosem látott, városban használt biciklinek. A városi jampik veszik, akik szerint egy monti a valami, ez a menő. Ezek a bringák életüket nagyrészt a lakás és az isi/munkahely között élik le. A terepgumik közepén a mintát megeszi az aszfalt. Lámpát, csengőt, prizmát felejtsd el. Hülye vagy? Egy montira? Ő sosem venne egy city bikeot, kell a hátsó teló a totál sík aszfaltra, ofkorsz. Attitűdjük jellemzően a minden szabályt megszegők táborát gazdagítja.

 

VII. A meridás

A városi montis lóvésabb kiadása, mondhatni egy művész. Megveszi a meridát minimum hatszázezerért, mert az néz ki jól. Cserébe a biciklitolvajok is látják már messziről, hogy mit kell elvinni a tárolóból. De addig is, jól jön a könnyű súly, ha fel kell cipelni a bringát a nyolcadikra, az albérletbe. A meridás jellemzően biciklijavító skillekkel is bír, de csak meridát vállal. Ha bármi mást viszel oda neki, egy pár jó tanáccsal és a bringádat lefitymáló véleménnyel leszel gazdagabb. Azért elvállalja a szarodat, hogy hónapos csúszással még gázabb állapotban adja vissza, mint ahogy odavitted. Látod-látod, ha meridát vettél volna, akkor már jó lenne. 

 

VIII. A tespedős krúzeres

Ő az, akinek bejött az élet, de azért annyira nem, hogy motorozzon. Ezért vesz egy cruiser biciklit, amin hátradőlve a lehető legkisebb hatásfokkal bír tekerni, és mindezt 3 sebességes agyváltóval fejeli meg. Ha nem az alföldön látod, biztos lehetsz benne, hogy érdemi tekerést nem fog végrehajtani. Osztályrésze a vagizás helyett a gyöngyöző homlok, amit a 3 sebesség kihasználása sem enyhít. Csak 2 kilométernél rövidebb, éles kanyaroktól mentes utak, többnyire nyáron, a fagyizóig meg vissza. De legalább jól néz ki.

 

IX. A biciklis futár

Szigorúan Budapest, vagy más nagyobb város velejárói. Az igazi megszállottak, akik némi sörpénzért letekernek napi 70-80 km-t, amiben háromszor benne vannak a budai hegyek. Az üszkös rom esetükben is illene a járgányra, ha nem tudnánk, hogy a szakadt kinézetű váz csúcstechnikát rejt. Rohloff, acéltökűeknek fixi, és a legfullosabb csapágyak. Ők a nagykörúton hajtanak, lehetőleg az autók között. Nekik nem fáj a dudaszó, sem a BKV busz simogatása, hiszen tudják, az ő idejük a forgalmi dugóban jön el. Hajtás Pajtás, és Critical Mass, elég is a boldogsághoz.

 

X. A BMX-es

A szükségből divatos rajoskodás, valahogy így terjedt el. Gyerekbringából fancy bringa lett. A baj ott kezdődik, ha a városban nincs elég félcső, hogy a BMX-es kiélhesse mutatványos vágyait. Ilyenkor jó a bevásárlóközpontok korlátja, iskolák udvara, parkokban a pad széle. Lámpa/prizma felejtő, rendes távolság megtételére teljesen alkalmatlan. A problémát fokozza ha csoportokba verődve foglalják teljes szélességében a bicikliutat, közben "igényes" zene szól a cigányhifiből.

 

+1 Tandemes, fekvőbringás, és minden más

Ők a kivétel, akik nem feltétlen suttyók, csak furcsák. Az ufók, akik valahogy tök máshogy akarják csinálni, amit már egyszer feltaláltak. Ők úgy okoznak balesetet, hogy mindenki őket bámulja. Mégis van létjogosultsága, hiszen valaki megveszi ezeket. Csak nézed és nem érted. A BandiBlog szépen összegyűjtötte őket Háromkerekűek és egyéb perverziók címen. Hosszabban itt olvashattok róluk. 

 

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ferceltalmok.blog.hu/api/trackback/id/tr9214759700

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csonka balázs 2019.04.12. 15:25:11

A szerző minden kerékpárost legyaláz, kicsúfol. Miért gyűlöli vajon az embereket ennyire?
Szerintem vannak az utakon kedves, udvarias kerékpárosok is, sőt, ők vannak többen - még attól is függetlenül, hogy milyen kerékpárt tekernek.
Ha mindenki kerékpározna, amikor csak lehet, sokkal szebb világban élnénk.
Nem helyes ez az öncélú, elemi fröcsögés olyan emberek ellen, akik lehet, hogy tisztességesek mégis.

lenörd hofstadter 2019.04.12. 16:05:51

Túlzás ez a 10+1 pont.
Van egy összefoglaló neve az összes fajtának:

V E S E D O N O R

Ennyi, ha nem tudják agyilag felfogni, hogy mindenki tojik arra, hogy a tekerődroid szabálytalankodik, úgyis ő sérül, akkor nem kár értük.

Alick 2019.04.12. 16:35:40

"hetvennel húznak el mindenki mellett a bicikliúton"

Jobb országútis nem a bringaúton megy.
:)

kolomparlole1114 2019.04.12. 16:50:23

A városba terepgumi, azzal mi a baj? A cikkíró járt már bármelyik pesti úton? A háborúból ittmaradt kráterek (kátyúnak már túl nagyok), foghíjas macskaköves utak, szar járdák, minden sarokra fekvőrendőr országába mégis mi más kéne? Pest is egy nagy offroad. Aki ide nem terepgumit használ, az a hülye! Menj végig virsligumival az Üllőin, vagy a Soroksárin! :DDD

kolomparlole1114 2019.04.12. 16:51:48

@csonka balázs: Mert

biciglis = piros lámpánál meg nem álló = egyirányúba szemből behajtó aztán dudaszóra pislogó fasz.

open access 2019.04.12. 17:03:01

Valaki listába szedhetné már végre a feltűnni vágyó, jó eséllyel pszichésen terhelt, mindent skatulyákban látni vélő megmondóembereket is.

yaffa · http://www.yaffa.blog.hu 2019.04.12. 17:14:37

@kolomparlole1114: Arra figyelj, ha okosat akarsz mondani, akkor ne baszd el egy alapvető helyesírási hibával. Mert kiröhögnek...

szepipiktor 2019.04.12. 17:39:35

Egy igazi Y generációs aktivista alapú "demokrata" írás!
Ahogy előttem írtákmár, gyakorlatilag az egész bringásközösséget leköpi a szerző, de arra nem mond semmit, hogy szerinte mi a jó, az ideális?
Nem lehet autós vagy gyalogos, mert olyan dolgokat is felsorol, amit gyalogosként, autósként nem észlelne vagy nem zavarná.
Szóval nem tudni mi a jó és minden szar, amit más tesz.
Álatalánosan.
Az a vicces, hogy a kerékpározás alapból nem a mai trendi divatbringásokból akalult ki, de ma ők fújják a passzátszelet.

Sluck Ödön 2019.04.12. 17:40:55

Poszter, szerintem neked egy jó dugás hiányzik :)

Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2019.04.12. 17:41:06

Ki volt az a retardált vadbarom, aki ennek az egysejtűnek a faszságait képes volt címlapra tenni???

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2019.04.12. 17:45:39

Nem lehetne, hogy nem szórjuk tele az írást indokolatlan anglicizmusokkal? Oké, a kúzerre nincs magyar szó, de fájt volna "oktatót" vagy "parasztbiciklist" írni?

zsurzsenka 2019.04.12. 18:14:04

Én csak röhögtem egyet. Na jó, kettőt.

zaturek 2019.04.12. 18:45:51

Nem tudom, mi ez a nagy sértődés, én jól szórakoztam. :) Úgy, hogy néhány jellemző karakterben magamra is ismertem.

Az én kedvencem mostanában az esti órákban a kerékpárúton szembejövő bringás, világítótorony reflektorát megszégyenítő fényerejű elsőlámpájával. Lassan fénykürtöt kell a biciklire szerelni, hogy rávilloghassunk a szemből érkezőre: tompítsd már azt a szart, mert megvakulok!

Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2019.04.12. 18:49:31

@zaturek: ezen nem lehet röhögni. Ez pont ugyanolyan, mint a fideSSesek migráncsozása. Pont ugyanaz a proli ostobaság

bandiras2 2019.04.12. 19:16:50

Néha magamra ismertem, de mivel van önkritikám, csak röhögtem magamon. Na jó, nagyjából tisztában vagyok a képességeimmel. 10+ év után újra nyeregben. összteleszkópos elől tárcsafékes terepgumis... De kell is a padkákhoz, meg a kátyúkhoz. Azért van annyi életösztön bennem, hogy lámpák, sárgamellény, és sisak nélkül nem indulok el otthonról. A lábam emlékszik hogy mit kellene neki csinálni, de aztán az első 1000 méter után kifulladás, és visszaváltás hegyi fokozatra, mert nagyképű volt a közepes beállítás. Anno a 4 sebességes fecskén hegynek fel legkisebb fogaskerékkel indultam el, rárúgva a pedálokra, de az már nagyon régen volt. A bringa jó, én vagyok csíra. nameg újra rendesen fel kell épülnie a készségszintű környezetérzékelésnek.
Itt jegyezném meg a kamikaze típus egy alfaját, a fiatal májergyerek/menőcsaj agyba dugott fülhallgatóval tekerőt. Nemcsak a dudát nem hallja meg, hanem a forgalmat sem, és még neki áll feljebb ha elcsapja az Ikarus, hiszen körülnézni az luxus.

GTV1986 · korlampa.blog.hu 2019.04.12. 19:23:38

@bandiras2: Mint azt a cikk elején írtam, mindenki tartozik valahová (én is) :) Aki komolyra vette, azzal van igazán baj. Amúgy meg nyeregbe, aztán toljad neki! ;)

fonaktamas75 2019.04.12. 21:25:34

Én vagyok a VIII-as.
Bár még a váltó nélküli cruiserrel tekertem a Balcsi északi partján is, és egy dombon lakom. A motor környezetszennyező és fenntartani drága.
Bringázni jó, de a 3-4km-re lévő munkahelyemről nem tudok úgy hazatekerni, hogy 2-3 magas közlekedéskultúrával felvértezett lusta autós ne érezné úgy, hogy a két sávban 3-an is elférünk. Pont elfér mellettem úgy, hogy a szembejövő autósnak ne menjen neki. De hát Siófok csak prosztó kisváros, ahol nem cangázni menő, hanem megmutatni a faszfej napsárga cruiseresnek, hogy aszfalt csak autósoké.

csodalámpa 2019.04.12. 23:02:37

Van Meridás ismerősöm :D De ő elég jól javít más bicókat is, pl. Csepelt, ami nekem is van. Én nem illek bele egyik kategóriába sem, max a IV-be kezdek belenőni, de kell még párszáz km még hozzá. Egyenlőre csak gondolatban rugdosom le a parasztok tükreit (pl. tegnap egy szalon rendszámos mergáét, amely a kerékpársávba előzte ki jobbról a tanulóvezetős autót) és csak néha és indokolatlan pirosokon megyek át :)

ubermeister 2019.04.12. 23:55:50

Én nem találtam magamat, talán mert ahhoz a remélhetőleg egyre nagyobb, de semmiféle kirívó tulajdonsággal nem rendelkező (ezért ma már észrevehetetlen) csoporthoz tartozom aki simán el akar jutni A-ból B-be.
A nem megfelelően kivilágított (túl kevés vagy túl sok) bringásokat nem csípem, valamint a szabálytalankodókat sem (Mondjuk én is csak 97-98 százalékát tartom be, időnként ég is a pofám).
A fejlámpát, sima ledet betiltanám mert nem csak erős, de pont a szemedbe nyomja, nem véletlen hogy a kocsikon is állítható a lámpa magassága. Nekem is fényágyúm van, de nem 5 dolláros mindenhova világító vakító szar, hanem egy rendesen megtervezett csak az utat megvilágító darab.
A II. csoport veszélyes mert nem fogják fel hogy ami nekik rutin, az mások számára megoldhatatlan feladat. 2 hete egy ilyen barom a kerékpárúton tolta a csoportunk mellett,(70-80 kerékpáros sorban) szembe pedig épp jöttek így "beugrott" a csoport tagjai közé jó nagy fékkel (neki rutin) ami miatt a mögötte haladó olyat kellett fékezzen ami már meghaladta a képességeit és szépen átrepült a kormányon kulcscsonttörést szenvedve. Emberünk meg se állt segíteni...
A terepgumi nem városba való, mert sokkal rosszabb a tapadása mint egy városi mintázatnak. A rossz útviszonyokra nem terepgumi kell hanem ballonos, azt meg lehet "városi" mintázattal is kapni, szinte az összes trekkingen az van. Pl Schwalbe Big Apple.

Segna 2019.04.13. 07:16:35

Mennyi sértődékeny, a humort és a szarkazmust nem értő ember van! Jó kis összafoglalás, de hiányos. Érezni, hogy városi vagy. A vidéki paletta erőst hiányos! Nekem a kedvenceim, az átesési határon bicikliző öreglányok/öregurak. Esküszöm, h ha én olyan lassan mennék, eldőlnék oldalra! Nem tudom, h hogyan csinálják, de működik. Egy probléma van csak velük, az istennek nem jelzik merre mennének. Úgy vannak vele, h 40-60 éve erre járnak, ergo mindenki tudja, h ő most a boltból jövet hazafelé itten balra fog kanyarodni. Megaztán a fejét is fordította! Világos nem? Lámpa minek, ő lát, megaztán minden gödröt, kátyut ismer már, akár sötétben is hazatalál.
A másik kedvencem, a mifelénk csak suhanó halálnak becézett, elektromos bringás, akik zömmel szintén szépkorúk. A bicikliúton egyszercsak ott van melleted, aztán elhúz kb. 3cm-re, csak a szatyráról, kosaráról stb. Feledkezik el, te meg foghatod a könyököd. Persze még anyázni sem tudsz egy jóízüt mert egyrészt ismered Marika nénit, másrészt meg beárul anyádnak! ;-)
Az elektromos biciklivel csak az abj, hogy bicajnak gyors, motornak lassú, szóval kiszámíthatatlan.

BiG74 Bodri 2019.04.13. 07:27:58

Ez a milyen a bringa, meg a gumi túl van tolva. Átlag juzer bemegy egy boltba, amelyik közelebb van, vagy éppen tetszik, és még kerékpárt is árulnak. Aztán kinéz egyet amire van pénze, vagy ami nagyon tetszik neki, vagy amit rásóznak.
A bringázás sokaknak egy közlekedési lehetőség, mint pl. a személygépkocsi. Mondanám a szemszögedből, nem kerékpárosok, hanem kerékpárral közlekedő emberek. A kategórizálásod tehát ezért veri ki a biztosítékot, mert úgy gondoltad, hogy a legsuttyóbbakat veszed górcső alá. Az élét pedig azzal akartad elvenni, hogy magad is besorolod. Hát tedd! Részemről mondanám, hogy egyikbe sem tartozom, de lehet kicsit mindegyikbe. Lehetnek pillanatok amikor sietek, és gyorsan megyek, sőt a gumi tényleg középen kopottabb ( mi a fene!), ráadásul leharcolt az öreglány, már csak dolgozni jár, nem a Vértesbe, Balaton körül, stb. Van hogy csak gyenge az első pilács, mert merül az elem, megjegyzem ha erős, akkor is lényegtelen, mert az közvilágításban így is elveszik. Ezek momentumok.Ezektől lennék suttyó? Kétlem!
Ha javasolhatom, előbb nézd meg mit jelent az, hogy suttyó, mert jelenleg szerinted: mindenki.

Segna 2019.04.13. 07:28:40

A vidéki bringásoknak van még egy alfaja a cigánybringás. Ezek nem feltétlenül kafferek, de zömmel ők alkotják a csoportot. A biciklijük kézen-közön került hozzájuk, és saját szerszámuk nincs, ill. nem értenek hozzá, ergo messziről megismerni őket a vállig húzott térdekről, meg a lazán leteszem a lábam akár menetközben is ülés beállításról. A bicikli felszereltsége az előző gazdától függ, de hónapok alatt, a minimálisra kopoik. Lámpa? Sárvédő? Csengő? Minek? Mostanság a rettenetes ökörszarv kormánnyal menősítik az ifjú sakálok a bringákat, és azok nyergében kissé hátradőlve, ők a vidék császárai. Ezt ordító telo által szolgáltatott lakodalmas rock vagy kisgrofó jellegű nóták egészítik ki.

zoenova 2019.04.13. 07:56:37

A hererákos-koxos-eposzökevény-30 kilós nyomorékok kimaradtak :). Az amelyik próbálja legázolni az összes többi forgalomban résztvevőt mert a privát edzőpályájának tekinti a közterületet. Aztán káromkodik persze csak biztos távolságból :).

gurigapapa 2019.04.13. 09:01:35

Nekem kerékpárosként is tetszett az írás! Az én kedvencem amúgy az a pocakos bácsi, aki minap ment előttem: elképesztően rozoga bringa, melynek csomagtartójára fel volt gumipókozva egy előző századi hatalmas méretű tévé, a bácsi közben mobiltelefonált, majd mindenfajta jelzés nélkül balra kanyarodott, de úgy, hogy végig stabilan ment! A KRESZ és a fizika jópár törvényét megszegte közben... szóval nem akkor vagy kemény kerékpáros, ha valami menő felszerelésben menő kerékpárral letekered valamelyik menő kört, hanem ha ezt utána tudod csinálni! :-)

padlogaz 2019.04.13. 09:11:02

nagyon király írás, az I. kategóriába be is férek, csak még nem tudom, merre fejlődjek tovább :-))

Dan da Man 2019.04.13. 10:06:59

@szepipiktor: Tudod mi az ideális, baszdmeg? Az lenne, ha:

- az általános iskolában oktatnák a KRESZ-t
- ha a bicikliseknek is lenne kötelező biztosítása
- ha a rendőrök rájuk szállnának és basztatnák őket is a szabálytalankodásaikért, és akkor megtanulnák a rendet
- ha használnák a nekik épített kibaszott bicikliutat a lustaság helyett, hogy a párhuzamos úton tekerjenek, és miattuk kelljen az autósnak lassítania
- ha a biciklis társadalom kivetné magából azokat a gyökereket, akik miatt ilyen a megítélésük.

Ha ezek teljesülnének, akkor nem a faszkalapok alapján lenne megítélve a biciklizés, mert jelenleg sajnos utóbbiakból túl sok van. Olyan ez, mint a BMW-sek, vagy az Audi-sok.

Addig meg engedtessék már meg, hogy autósként én is puffoghassak, mert engem bezzeg basztatnak, de a biciklis azt csinál, amit akar - és ezzel vissza is él rendre...

david.011 2019.04.13. 10:22:49

Azért kíváncsi lennék, hogy miközben így lekategorizálod a kerékpársport minden fajtáját, milyen pozitívumokat tudnál mondani a saját életviteledre mert gondolom te kerékpár nélkül éled le életed. A vajszínű bőr utánzatos és kígyómintás katrámaszokkal ellátott Ikea akcióban vett gurulós főnöki székedben tespedve, a google-en látott képeket keresgéled a bringázásról miközben azt sem tudod, hogy milyen annak az embernek, aki bringával "elszáguld" az egész utat szarrá kormoló, soha nem használt indexkaros, hárombetűs városi csoda autód mellett, aminek hétvégenkénti elővételével beállsz a forgalomba, és azt hiszed, hogy már te tudod legjobban a lakóhelyed és a bevásárlóközpont közti utat.

BiG74 Bodri 2019.04.13. 10:42:44

@gurigapapa:
Szerintem a fizika törvényeit nem lehet megszegni.

Az én kedvenceim a délelőttös melósok, akik leszegett fejjel, még alvó állapotban, lehetőleg ketten-hárman egymás mellett tekernek hajnalban. Mindenféle külső inger nélkül fordulnak, állnak meg.

Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2019.04.13. 10:51:51

@SVMD1986: nem, itt veled van baj elsősorban, mert nagyon nem érzed, meddig humor/irónia/netán szarkazmus és honnan kezdődik a primitív sértegetés.

A következetesen szabálytalankodó biciklisekkel nekem is tele a tököm, ráadásul úgy látom, ezek teszik ki a biciklisek 80-90%-át. De ez nem ok arra, hogy pl. külsőségek alapján sértegessek másokat.

Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2019.04.13. 10:56:03

Az össztelós, tárcsafékes MTB-s rész meg különösen nagy baromság részedről.
Volt ilyen bringám, most országútival próbálok túrázni. Sajnos a magyar utakra, még városban is kell a MTB.
És a rugóstag is jól jöhet, lásd "kerékpárút" az újpesti Chinointól a Dózsa György útig!

Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2019.04.13. 10:57:27

@Alick: ott nem is tud, olyan szar a legtöbb kerékpárútnak nevezett förtelem. Nézz be hozzám, látsz pár példát ezzel kapcsolatban.

GTV1986 · korlampa.blog.hu 2019.04.13. 11:52:34

@Le a spammerekkel: Akkor baromság. És akkor mi van? Kulturált véleményt nem bírtál eddig megfogalmazni itt. Blogger létedre ide jössz fröcsögni, mert meg lettél sértve. Már csak annyi kérdésem lenne, hogy az összes cikken így meg bírsz sértődni, ami kicsit is érint? Ha nem érted a viccet, az a te problémád.

ubermeister 2019.04.13. 11:59:29

A magyar (kerékpár)út viszonyokat inkább hagyjuk. A minőség - tisztelet a kivételnek - olyan mint az összes állami pénzből finanszírozott építményé, 1-2 évesen már erősen felújítandó.
Imádom a gyökerek által felnyomott de még nem szétnyílt ugratókat, ill ezeket mikor 8-10 cm szélesre nyílnak jó töredezett peremmel. Ill ugyanezt a kedves szolgáltatók általi felbontások után javításként.
Kerékpárúton kifejezetten jó a térkő, lehetőleg keresztben lerakva hogy mikor a gyökerek felnyomják az éles peremükkel találkozzon a kerék, és könnyebben elbillenjenek, kiforduljanak, s lehetőség szerint a hiányzó darabokat se pótoljuk, mert hát enélkül unalmas lenne az élet.
Hogy az autóhasználók is megértsék a kerékpárutak nagyjából olyanok mintha az autópályát random 50-300 méterenként (időnként gyakrabban) 0,5-1 méter szélesen bemarnám keresztben 5-10 cm mélyen néhol mélyebben, plusz 5 méterenként random változna az útfelület magassága 1 centit. Ezért megy aki haladni akar inkább az úttesten, mert az általában jobb állapotú (kerékpáros szemmel)

Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2019.04.13. 12:27:34

@SVMD1986: a viccet értem, de amit itt előadtál, az szimpla fröcsögés. A 10 legsuttyóbb biciklisnél is suttyóbb hülyegyerek billentyűzetéből.
Az a baj, hogy ezt fel sem fogod, annyira buta vagy.

Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2019.04.13. 12:31:22

@ubermeister: az utolsó mondatod többnyire elmélet. Próbálj 8 baron, 25-ös gumival, limitig terhelt országútival menni ezeken az úttesteken! Montival valószínűleg jobbnak érzed, mint a kerékpárutat, outival sajnos egykutya.
Kivétel talán a 2-es út Dunakeszin, ahol a kerékpársáv egy teherautók által amortizált, töredezett perem, míg a sárga csík balján egy viszonylag jó útfelület van.

BiG74 Bodri 2019.04.13. 12:43:49

@ubermeister:
A legszebb a balatoni körúton volt, ahol az autók behajtását akadályozó oszlopot fűrészelték el, a föld felett tíz centivel. A pedál akadt el. 100 km után estem akkorát, hogy ma sem tudom, hogy úsztam meg, és még volt hátra 100 km.

Nálunk a dunaparti úton az út két szélén felfestettek egy-egy sárga csíkot és már kész is lett a kerékpárút ( kár a festékért), fizikálisan semmi nem történt.

Az is klassz megoldás, hogy a körforgalomba bevezetik a kerékpárutat.

2019.04.13. 13:00:18

Ezt az írást élettapasztalat, toleráns világnézet szülte és szórakoztató is.
"gyakorlatilag az egész bringásközösséget leköpi a szerző" Nem, csak a hülyéket.

Virtuális turista 2019.04.13. 13:13:52

Istenem, te mekkora barom vagy...

Vicces összefoglaló. Mint minden szabadidős elfoglaltságnak, a sportnak is megvannak a magamutogató divatmajmai, ahogy a kerékpározásnak is. Cuccot megvenni, társadalmi ranglétrán felfelé mászni virtuálisan. Ennél sokkal érthetőbb a diszperzites vödörrel egyensúlyozó ámokfutó. Kamikaze :) Tegyük még hozzá a 70 éves süket és vak öreg bácsit (esetleg részegen), aki bedobja az istrángot a lábainak és vakon beleteker a forgalomba.

kiscsilla 2019.04.13. 13:18:25

Nem olvastam végig...nem volt rá érdemes....

Sosem értettem, miért ír valaki ilyen hangnemben.
Ja, nyilván embergyűlölő....és csak ő tud megfelelően kerékpározni.

Az emberek ilyenek is, meg olyanok is......és akkor mi van?

Örülök, hogy személyesen nem ismerem :)

ubermeister 2019.04.13. 13:20:41

@Le a spammerekkel: Nem kell mondani, én 6 baron megyek egy commuter bringával 622-35, de már 4 baron a 559-2,1 montival is utáltam néhol (merev Mosso villa nem telo) , csak azzal nem lehetett a normálisabb részeken sem haladni. Azért a többség a jobboldali kerekek sávjában használhatóbb mint a bicikliutak.

sure_shot 2019.04.13. 17:27:01

@ubermeister: Szezonban napi 40-et ingázom egy jó 10 éve. IAmerre járok minimális a kerékpárutak aránya, így az úttesten muszáj haladnom. Autósokkal nincs sok gondom, betartom az életbenmaradáshoz szükséges alapokat, és sasolok erősen, aztán csók. Akkor is megadom az elsőbbséget ha nekem járna, pirosnál megállok és szürkületben kivilágítom magam és figyelek mint az állat. Láthatósági és védőcucc alap, legalább az esélyt adjuk meg... 622-32 egyeneskormis outival tolom, 7 barral kezdtem 25-ös külsővel, aztán most 4-5 baros 32-es első keréknél tartok - a csuklóm így 40 felett nem szereti már a zizegést. Jobb minőségű túrákra azért felpattintom 7 fölé aztán gyia. Amúgy 20 éve aktívan vezetek is egy évi 20-30K km-t.
A keményebb kommentekhez: vegyétek már lazábbra, az élet egy játék:D

Tangooo 2019.04.13. 17:52:11

Én egyszer láttam egy normális bringás srácot, aki leállt és adott egy pumpát egy másik bringásnak (igaz, hogy egy bombázó csaj volt a bajba jutott) és amikor kiderült, hogy a keréknek nem elég a pumpa, csupán szolidaritásból ő is végleg leszállt és együtt tolták a bingájukat, amíg el nem tűntek az alkonyatban.

]{udarauszkasz 2019.04.13. 17:57:25

@Alick: Addig, amig veletlenul be nem kapja kapja a kamion kardantegelye a nyakat.

inteligencs elenzeki 2019.04.13. 18:07:07

Meg az út szélétől 1-1,5 méterrel beljebb bicajozók. Aztán meg vannak lepve, ha a kamion ponyvája fülön csapja őket.

élhetetlen 2019.04.13. 18:18:57

Minden itt megsértődött biciklistának, akik mind szuperek vagytok! Átélt szitu, pirosban állunk, autóban. Jobbra tőlünk egy csaj bringával. Zöld, elindulunk, ő is, és balra nagy ívben átmegy előttünk. A fékcsikorgásra hátranéz, nem érti, hogy mi van, tovább teker. Mi kellene? Kötelező kresz vizsga bringára is. Rendszám a bringára is, mert az előbb említett szituban, ha belénk jön a mögöttünk levő, akkor ott van két megtört kocsi ártatlan tulajdonosa, a bringás meg azonosíthatatlan. Ez jár nektek? A falusi bringázás más eset, ha elég a mellékutcák használata, akkor mellőzném ezeket, de ha kimennek a főútra, akkor rájuk is legyen kötelező.

Balambér Kovács 2019.04.13. 19:54:42

Én csípom a jó "bringát"!
Különösen: 90 - 70 -90 méretben, lehetőleg szőkén (hogy aztán meg kopaszon)!

Hosszú Haj 2019.04.14. 09:20:21

@élhetetlen: "ha belénk jön a mögöttünk levő, akkor ott van két megtört kocsi ártatlan tulajdonosa"

A KRESZ vizsga neked sem ártana...

Lófasz a seggedbe sixx 2019.04.14. 18:59:49

@élhetetlen: szerinted hány mopedes jár vizsga nélkül? Szerintem rengeteg, pedig arra valóban kötelező.

Lófasz a seggedbe sixx 2019.04.14. 19:02:05

@Comte de Gippaud: olvass KRESZ-t te barom, csak ne a húsz évvel ezelőttit, hanem a frisset! A jobb szélső sávban ott biciklizek, ahol jólesik, rég kivették az ú.n. szigorú jobbratartást, amire hivatkozol. Csak sok idióta autós úgy jár az autójával, hogy fingja sincs a módosításokról (se)

Lófasz a seggedbe sixx 2019.04.14. 19:05:14

@Tangooo: én már sokszor megálltam, ha láttam, hogy valakinek gondja van és engem is sokszor megkérdeztek, hogy kell-e segítség, mikor pl hegyre föl toltam a bringát.
Igaz, mikor a héten a saját hülyeségem és figyelmetlenségem miatt felborultam, hogy tán még a szeizmográf is kilengett, akkor csupa gyalogos jött segíteni.

Lófasz a seggedbe sixx 2019.04.15. 19:04:02

Na, elolvastam nagyjából a posztot, a kommenteket.
Az eredmény: poszterünk egy frusztrált, hazug alak, aki a csillagokat is lehazudja az égről, humornak hazudja a fenti fröcsögését, amin egyébként tisztán látszik, hogy valami "kinti" sérelem miatt íródott, nyoma nincs benne humornak.
Mindehhez még gyáva is, mert nem viseli el a kritikát, inkább cenzúrázni kezdte a nyomorult blogját.
Hozzád képest egy lapostetű is gerincesnek számít, kedves fröcsögőgép.
Elolvastad? Akkor már nyalhatod is a pici seggemet, mást nem érdemelsz.

GTV1986 · korlampa.blog.hu 2019.04.15. 19:05:49

@Lóf*sz a seggedbe sixx: te is nyalhatod az enyém ;)
süti beállítások módosítása